|
Pauli Hanhiniemi Keskustelufoorumi
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
pörriäinen Käyttäjä

|
Lähetetty: 14.10.04 2:32 Viestin aihe: |
|
|
| Tyttö taksissa kirjoitti: | | Juha kirjoitti: | Kaikki rakkaudesta on kyllä todella hyvä levy. Valitettavasti on vain käymässä niin, että mun on hirveen vaikea kuunnella tätä, koska muutama biisi koskettaa todella paljon, johtuen tämän hetkisestä elämäntilaanteestani ja tietyista tapahtumista.  |
"Tervetuloa siis..." Sama ongelma. Varsinkin Tavastian keikan jälkeen on ollut vaikeuksia, kun ei jaksais ihan 24 h/vrk itkeäkään  |
Täällä yötyön lomassa jäi nämä tämän tyyliset kommentit mieleeni pyörimään. Siis itkemisestä kun puhutaan terapeuttisena toimintana sinällään, ihan mistä syystä tahansa. Itse varsinkin Valtatiellä ja Molskilla-biisejä viimeisen 6v aikana aikas monta hehtolitraa vollanneena. En siis ole ehtinyt paljoa elävien ihmisten perään itkeä ja siksi olen jäävi kommentoimaan sydänsuru-asioita, mutta läheisten menetyksissä olen omaa korkeakouluani käynyt.
Asiaan: itkemistä siis sivuttiin PHPT:n to7.10.04 YleQ:n haastattelussakin. Nyt lainaan siis haastattelua ihan täysin ulkomuistista ja mielikuvasta, joka siitä kuulomuistiini jäi (voin sen c-kasettitaltioinnista tarvittaessa tarkistaa). Jani J:n kysyessä mielipidettä Paulilta tyyliin: "mitä sanottavaa sinulla on niille, jotka itkua vääntäen kuuntelee tätä levyä?" Sinne Paulin vastauksen sekaan heitti joku, muistaakseni ehkä Zamuli, että "itkeminen on ihan OK"- tyyliin. Siihen yhdyn minä että "näin on nupit ja näppylät"! Jos pakahduttaa ja nielee kyyneleet, jatai mitenkuten kukakin surunsa fyysisesti ilmentääkin, niin jos ei päästä surua ulos itsestä, vaikka yöllä automarketin parkkipaikalla eläimellisesti huutaen, niin siitä ei pitkässä juoksussa mitään hyvää seuraa.
Toki asiat eivät ole hyvin siinä tapauksessa jos hlö itse ei ole balanssissa sen itkunsa laadun jatai määrän kanssa. Mutta jos sormi aina vaan hapuilee play-näppylää ja sitä kautta tulevaa itkua, niin kyllä siinä silloin tapahtuu jotain terapeuttista ja eheyttävää. Parempihan se kai on biisien kanssa itkeminen kuin pahan olon tiuskiminen ja purkaminen viattomiin sivullisiin. Jos siis ei itkun kohteen kanssa ole mahd. asioita sen enempää selvittää. Päässäni analyysit ja spekulointivyyhti jo kiitää vinhaa vauhtia, mutta summa summarum viittaan oheiseen "allekirjoitukseeni" ja lopetan tähän. _________________ vaikean hyväksymisestä syntyy elämisen helppous |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pörriäinen Käyttäjä

|
Lähetetty: 14.10.04 2:51 Viestin aihe: |
|
|
| irtzu kirjoitti: | Odotan innolla perjantaita ja palkkapäivää,saan käteeni uuden levyn.
On ollut kiva lukea kommenttejanne levystä...kovasti odotan "suudellaan"-biisiä.Keikoilla en ole vuoteen päässyt käymään,mutta ainakin 25.11 on nyt merkattu kalentereihin  |
Ihanaa kun pääset perjantaina osalliseksi tästä rakkauden sanomasta, tervetuloa värikkääseen joukkoomme . Sitä vaan olin sanomassa että jos meinasit mennä usein niin takuuvarmalle Stoccalle, niin siellä levy oli loppu ke13.10 klo12.30 ja kysyttäessä "keski-ikäiseltä rock-jammumyyjältä" vastaus oli että "sitä tulee ensi viikolla lisää". Sen jälkeen uteliaisuuttani kävin Sokoksella ja siellä oli hyllyssä 3kpl. Tän enempää en asiasta tiedä, eli esim. Anttilat ja FRS:t tsekkaamatta. Meinaan vaan että jos vedenpitävän varma haluat olla perjantain ja viikonloppusi musaelämyksistä, niin varaa se nyt torstaina puhelimitse jostain sinulle sopivasta levyliikkeestä. Tämä siis saattaa olla täysin hätävarjelun yliliioittelua muttei sitten tarvi puolta kaupunkia perjantairuuhkassa ravata, vaikka se toki onkin pieni vaiva päämäärään nähden.
Antoisia kuuntelu- ja tunne-elämyksiä PHPT:n tuotannon parissa  _________________ vaikean hyväksymisestä syntyy elämisen helppous |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
dixi Rokkari

|
Lähetetty: 14.10.04 22:26 Viestin aihe: |
|
|
| Voisiko joku selventää Kaikki rakkaudesta-biisin "kirje-kohtaa", eli ensinnäkin miten se alkaa? Mikä on "tällä hetkellä kaikkein vittumaisin"? Ja loppuuko se lauseeseen: "Mutta se siitä, syksyä sulle", vai kuuluuko siellä vielä jotain sanoja? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Päivi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 16.10.04 10:08 Viestin aihe: |
|
|
Olen ihmetellyt tätä kirjekohtaa siitä lähtien kun kuulin biisin ekan kerran. En ymmärrä sitä ollenkaan. Välillä ajattelen, että siinä on sekä osa kirjeestä, että laulun minän kommentti kirjeeseen, mutta niinkään en saa siihen tolkkua. Kirjekohta on yllättävän aggressivinen verrattuna biisin kokonaisuuteen, siksi sitä ehkä on vaikea ymmärtää. Toinen on tietenkin se, että sanoista ei saa selvää. Luulisin että kirjekohdan alussa Pauli sanoo "Tää juttu..." mutta varma en tuosta ole. "Se siitä" on viimeiset kirjeosuuden sanat, ainakaan en kuule muita sanoja lisäksi.
Tavastian keikalla tätä kirjeosuutta ei biisistä esitetty. En tiedä, oliko se hyvä vai huono ratkaisu, koska en ole vielä ratkaissut, onko kirjeosuus välttämätön osa biisiä vai voisiko se toimia ilman sitä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tyttö taksissa Hevirokkari

|
Lähetetty: 18.10.04 12:58 Viestin aihe: |
|
|
Näin olen kirjekohdan itse kuullut:
"Tää juttu on tällä hetkellä kaikkein vittumaisinta. Mutta jumalauta, olen ihminen, ja olemassa, enkä mikään tyhmä joksi sinä taas usein tekeydyt. Itelleni en voi tällä hetkellä mitään, sillä sydän toimii aina nopeammin kuin järki. Mutta se siitä. Syksyä sulle."
Ihan varma en oo tuosta kyllä kaikilta osin itsekään. Enkä myöskään siitä, mikä sen tarkoitus/merkitys on. Ensi kerran kun kuulin sen, oli että ei, mitä hittoa, joku korni puheosuus. Mutta ei se nyt niin paha ole. Joskin ei ihan aukeakaan. Loppukaneetti ("Mä kirjeestäsi kohta sätkän teen") toimisi (kai) ihan hyvin ilman tuotakin. Ymmärrettävää sinänsä kyllä on, että se on keikkaversiosta jätetty kokonaan pois, vaikka toisaalta mielelläni kuulisin sen viimeisen lauluosuuden. _________________ Ei se voinut aavistaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mooch Rokkari

Liittynyt: 12 Lok 2004 Viestejä: 207 Paikkakunta: Kaunis kaupunki
|
Lähetetty: 19.10.04 10:50 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukaan käynyt kahtomassa musikaalia Suruttomat?
Tuo puheosio levyn vikassa biisissä kun kuulostaa epäilyttävästi näytelmätekstiltä kaikkine sivunkääntöineen(?)... Että jospa se oiskin siitä tempastu... _________________ Kun näätte tähtitaivaan niin muistakaa
se kauas näkyy mikä kimaltaa - hymy ja kyynel. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
maapallo Tosikäyttäjä

|
Lähetetty: 19.10.04 10:54 Viestin aihe: |
|
|
| Pörriäisellä saattaisi olla vastaus tuohon.. Vai joko muut on käyny kattomassa esitystä? Itse pääsen vasta marraskuun lopulla. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 19.10.04 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Se sivunkääntö on ihan hieno efekti, olipa teksti peräisin mistä vaan. _________________ Ei se voinut aavistaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Raitapaita Tulokas

|
Lähetetty: 19.10.04 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän se puheosio levyn vikassa biisissä ole Paulin omaa käsialaa.
Jos levyllä olisi lainaus Suruttomat-musikaalista niin Sirkku Peltolan nimi varmaan löytyisi levyn kansilehtisestä. Tai ainakin pitäisi löytyä... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Päivi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 19.10.04 14:27 Viestin aihe: |
|
|
| En minäkään usko, että puheosuus olisi musikaalista. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pörriäinen Käyttäjä

|
Lähetetty: 20.10.04 3:54 Viestin aihe: Suruttomien katsojan kommentti |
|
|
| Varjo kirjoitti: | Onko kukaan käynyt kahtomassa musikaalia Suruttomat?
Tuo puheosio levyn vikassa biisissä kun kuulostaa epäilyttävästi näytelmätekstiltä kaikkine sivunkääntöineen(?)... Että jospa se oiskin siitä tempastu... |
Juuei tuo biisin puheosio ole Suruttomista ja Maapallo on siis oikeassa että kävin Suruttomien ennakkonäytännössä ke29.9. Lari Halmeen piti olla Toppona ja, hurahtanut kun olen niin, siksi tuohon näytökseen menin että näkisin Larin version, ennekuin mennään kamujen kera Paulin versioon. Vielä TTT:n aulassa miehitystaulun kuvissa oli Larin kuva ja menin siis innolla odottaen istumaan 1.riviin, josta enää viimetipassa vapaan lipun itselleni sain.
Kun esirippu aukesi ja aloin hahmottamaan suuresta näyttelijäjoukosta tuttuja legendaarisia näyttelijäkasvoja, niin yhtäkkiä Pauli pelmahtaakin lavalle ja ruma kirosana hiipi huulilleni kun just silloin otti päähän ja isosti . Tää kuulostaa sinänsä tod. hullulta. Edelleen vaan vähän kaihertaa et 32e meni nyt ikäänkuin hukkaan kun odotin näkeväni Larin Toppona. Myöhemmin olen törmännyt erääseen Suruttomien näyttelijättäreen. Hän vahvisti jo tiedossa olleen seikan että nämä yllätysmomentit vaan todellakin kautta historian ovat kuuluneet ennakonäytäntöjen luonteeseen. Mutta pitäisikö silti yrittää saada hyvitystä lippuhinnasta Pistänpä palautetta TTT:n sivuille, NOT!!!!!
Olin niin asennoitunut Larin näkemiseen että arvostelukykyni Paulin roolisuorituksesta on todella huono. Varsinkin 1.rivin keskipaikalta, josta näkee näyttelijöiden hikipisaroita ja silmäkulman ryppyjen uurteita myöden niin paljaasti kaiken minkä nyt vain voi. Kun en myöskään ole ikuna ennen 1.rivillä istunut, niin ei siksikään ollut ihan normi teatterissaolofiilis ja jäävään itseni arvostelusta. Siis joo kyllähän siinä kelpasi Paulia & co. toljottaa, mutta koska äänentoisto kuuluu kehnohkosti 1.riville, niin se ei sitten ollut kuitenkaan n i i n antoisa kokemus kuin esim. 6-9 riveiltä. Mutta taitawasti PH toteutti koreografiat ja lavalla näkee häneltä kaikkea muuta kuin kantapäällä ympäripyörimistä
Summa summarum: mukaansatempaavaa musiikkia on duo Puurtinen-Salo saanut aikaan. Yksi juomalaulu jäi kerrasta mieleen soimaan ja se soi edelleen...tilivot vilivilitili vilitili vot.... sen sävel on tallentunut kuulomuistiini. Näytelmässä on tunteita kuohuttava ja ajatuksia nostattava teema, joka ei todellakaan ole edelleenkään kaukana nykypäivän naisen asemasta, kuten joku TTT:n Suruttomien sivuilla arvosteluissa mainitsikin. Tämä todellakin on Suuri Suomalainen Musikaali: teema yhdistettynä musiikkiin on vähintäänkin raikas ilmiö Suomen teatterikentässä, mykistävä lavastus sekä rautaiset näyttelijäsuoritukset yhteensä saavat aikaan sen teatterin maagisen taianomaisen ilmapiirin, joka parhaimmillaan vie pientä ihmistä kuin luotijuna läpi Ranskanmaan .
Tiedoksi vielä että Pauli on melkeinpä koko ajan lavalla että jo siinäkin mielessä saa rahoilleen vastinetta. Muiden näyttelijöiden soolot ja isot joukkokohtaukset ovat kyllä useimmmiten niin vangitsevia että Paulinkin seuraaminen saattaa vahingossa jäädä sivuseikaksi, kuten minullekin monessa kohdin huomaamatta kävi. Eikös tuo ole jo aika painava osoitus tasokkaasta esityksestä kun näin hassusti käy paatuneellekin Pauli-fanille eturivissä
Siispä suosittelen vilpittömästi tätä teatterikokemusta, sillä melkein uskallan luvata henk.koht. palauttaa rahat, jos tämä jonkun muka jättää kylmäksi. Tunteita se varmasti herättää, suuntaan tai toiseen, oli Paulia tahi ei  _________________ vaikean hyväksymisestä syntyy elämisen helppous |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Haukka Tulokas

Liittynyt: 25 Lok 2004 Viestejä: 9 Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
|
Lähetetty: 25.10.04 13:42 Viestin aihe: |
|
|
Päivää tosiaan kaikille osapuolille! Täällä tosiaan yksi "vanha" Paulin tekstien seuraaja kommentoi Kaikki Rakkaudesta Levyä.
Minun mielestäni tilanne on myös siis sen suuntainen, että levy on aika raadollinen kuvaus rakkaudesta (mm. yle teksti-tv arvostelu ja Juha jne.)Tämä on aika pelottava levy, koska se menee niin "syvälle" ja sitä on sikäli hyvin raskasta kuunnella. Näin sivusta seuranneena olen sitä mieltä että Paulin tekstit ovat vuosien varrella menneet aina vain "synkempään" suuntaan. Olisin toivonut lohdullisempaa otetta.
Onhan Pauli toki jossain haastattelussa jo 90-luvun alussa todennut tähän tyyliin: "suomalaiset nyt vaan ovat sellaisia että he tykkäävät ottaa paljon murheita harteilleen". Ehkäpä tässä tekstien osalta mitataan sitä taakan rajaa.
Kyllä levyllä on hyviä biisejä ja uudenlaisia sellaisia, kuten Suudellaan, joka kuulostaa melkein Sorsakosken Topilta noin laulun suhteen (mikä ei siis tietenkään ole mikään hyvän laulun mittari), mutta toivoisin positiivisempaa ilmapiiriä teksteihin, sillä kyllähän aikuisena olemisessa on mukavatkin puolensa kuten seurata jälkikasvun touhuamista jne.
Mitä tulee levyn markkinointiin niin olen vahvasti sitä mieltä, että tätä ei ole markkinoitu juuri lainkaan. Missään en ole nähnyt mainoksia, enkä tämän parin viikon aikana kuullut vielä yhtään kappaletta radiosta, jota ihmettelen suuresti. Ehkäpä tässä on takana tämä nykyajan musiikkiTEOLLISUUS Radiokanavineen, joka syytää markkinoille uusia nimiä ja jättää "vanhat" artistit heitteille? Olisi kiva tietää mistä tällaisissa asioissa on oikeasti kyse!
Toisaalta mitä tulee videokeskusteluihin ihmettelen tätä linjaa, jottei "Paulin" orkesterit ole niitä juuri koskaan tehneet, vaikka Paulin teksteistä saisi mahtavia lyhytelokuvia aikaiseksi!
Paljon onnea Paulille ja hyvää syksyä kaikille!
 _________________ Syksyä sulle! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Päivi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 16.11.04 2:56 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä kauan kestää tämän levyn avautuminen.
Alan pikku hiljaa olla sitä mieltä, että itse asiassa se biisi, josta olen levyllä vähiten pitänyt eli Vähät rakkaudesta, onkin koko levyn avainraita. Biisi on herättänyt minussa ikäviä väristyksiä, koska minä ainakin olen - tietoisesti - pyrkinyt elämään ilman tunteita keskittäen kaiken energiani työhön ja opiskeluun. Kaikenlaista rakastumista olen välttänyt kuin ruttoa -eihän sellaiseen ole aikaa työssäkäyvän opiskelevan yksinhuoltajan arjessa. Joskus Bobin aikoihin peräti sanoin Paulille jollain keikalla, että en pidä kun teillä on niin paljon rakkauslauluja.
Ja sitten tulee tällainen levy. Kaikki rakkaudesta. Olin vähän paniikissa etukäteen, että mistähän siinä oikein on kyse ja kestänkö kuunneella levyä lainkaan, vaikka olinkin kesän keikoilla kuullut osan biiseistä ja nauttinut niistä paljon. Olen kuunnellut levyä paljon ja joka kerta se on parempi. Olin varmaan saavuttanut tunnekielteisyydessäni jonkinlaisen ääripään ja eheytymiseeni tuntevaksi ja ehkä myös rakastavaksi ihmiseksi tarvitsin näin voimakkaasti tunteista ja rakkaudesta kertovan levyn. Muitakin asioita elämääni on toki tullut, mutta kaikki kunnia tälle levylle.
En varmaankaan ole ainut ihminen, joka nykyaikana on yrittänyt elää ilman tunteita ja rakkautta. Ehkä tämän levyn (ja todella upeiden keikkojen) tarkoitus onkin saada ihmiset tuntemaan, rakastamaan. _________________ http://paivakavelylla.blogspot.com/ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pyh Tosikäyttäjä

|
Lähetetty: 16.11.04 7:50 Viestin aihe: Uudesta levystä |
|
|
On yö ja lohduttomin hetki sen...
Heräilin syystä ja toisesta "ajoissa", ja päätin pistää lapulle joitain omia mietteitäni PT:n uudesta levystä.
On mielenkiintoista lukea/todeta, miten erilaisia fiiliksiä levy on meissä aikaansaanut. Osoittaa hyvin sen, että levy toimii, kuten taiteen pitääkin, saa meidät ajattelemaan. Mitä erilaisimpia juttuja. Mä olen sekä 3N:n, että PT:n ahkerana levyjen kuuntelijana (keikoilla en ole käynyt kovin paljon sitten hurjien provinssivuosien) analysoinut itsekseni, että miten joku lyriikka voi kolahtaa näin. Ihan naivina väitän, että em.bändien musiikki on vaikuttanut elämääni ainakin yhtä paljon, kuin kaikki muu taide yhteensä.
Mä kun laitoin "Kaikki rakkaudesta"-levyn ekan kerran levylautaselle soimaan, niin eka ajatus oli jotain, että "missä hunnut ja vatsatanssijat on? Tuli jotenkin itämainen fiilis. Levy on selvästi erilainen, kun aiempi tuotanto. Se on totisesti rakkauslevy. Paljon sentyyppistä sanoitusta, mitä ei mun mielestä ole aikaisemmin aiheesta bändillä ollut, ainakaan tällaisena kokonaisuutena. Tavallisinta tän osaston kamaa on ollut jätkä lähtee, tytöt jää-tyypinen tavara. Tai päinvastoin. On toki muitakin hienoja rakkausbiisejä olemassa Paulilta jo entuudestaan, muttei tässä laajuudessa.
Kokonaisuus on loistava, ilman ainuttakaan täytebiisiä. Jonkunsortin jana,joka alkaa suudelmasta ja päättyy yksinkertaiseen toteamukseen, että rakkaus on. Niinkuin se onkin. Jokaisella omalla tavalla olemassa olevaa.
Taidanpa lähteä petiin yrittämään nukkumista.
" Mitä unelmalle tapahtuu sitten, kun se toteutuu. Odotuksen tenho katoaa. Miks` ei kaikki hyväks muutukaan..."
Énpä ainakaan minä osaa tuohon mitään lisätä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 16.11.04 12:18 Viestin aihe: |
|
|
| Pkivi kirjoitti: | | Alan pikku hiljaa olla sitä mieltä, että itse asiassa se biisi, josta olen levyllä vähiten pitänyt eli Vähät rakkaudesta, onkin koko levyn avainraita. Biisi on herättänyt minussa ikäviä väristyksiä... |
Vihdoinkin joku muukin, johon tuo biisi on kolahtanut! Nimenomaan, ikäviä väristyksiähän se herättää, koska tuo tila on jotenkin sairas, minkä biisikin hyvin välittää, sekä sanoissa että musiikissa. Minuunkin tuo biisi kolahti omien kokemusten kautta: erityisesti viimeinen vuosi on elämässäni ollut juuri tuollaista aikaa. Epätoivoista yritystä tappaa tunteet, ja sen seurauksena irtaantumista ja etääntymistä omasta itsestä, negatiivisessa ja pelottavassa mielessä, näin jälkeenpäin ajateltuna.
| Pkivi kirjoitti: | | Ehkä tämän levyn (ja todella upeiden keikkojen) tarkoitus onkin saada ihmiset tuntemaan, rakastamaan. |
Siksi levy ja keikat varmaan koskettavatkin niin syvältä, repivät vereslihalle. Minulle ne ovat olleet juuri sellaisia kokemuksia, repiviä mutta parantavia.
Tuli mieleen kun PT:n pojat jossain haastattelussa miettivät, että vastaanotto ei ole ollut niin riemukasta kuin he olisivat odottaneet (siis keikoilla). No eihän siinä juuri riemusta hypitä, kun haavat aukeaa. Lälhinnä tulee seisoskeltua hiljaa paikoillaan silmät kiinni. Sellainen tunnekuohu ei välttämättä välity kauhean hyvin ulospäin. _________________ Ei se voinut aavistaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|