| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Pekka Hevirokkari

|
Lähetetty: 6.1.05 5:32 Viestin aihe: Porvoo Seurahovi 5.1.2005 |
|
|
Terveisiä Porvoosta
Perunaboysit oli lajitellut biisit eri lajikkeiksi, setti oli muuttunut laarissa.
Ekaa biisiä en ollut kuullut aiemmin, se oli Paulin kertoman mukaan pari vuotta vanha.
Sitten biisejä uudelta levyltä väliin Tunturimopo laulu, se toimi hyvin..
Encoreksi Suudellaan ja Pidetään Sadetta..se oli illan parasta..
Koulu on tyhmää puuttui kokonaan.
Soitto alkoi vasta noin 01.00..sali näytti 23.00 aikaan vielä kammottavan tyhjältä..mutta täyttyi sitten tiiviiksi ryhmäksi.
Äänimiestä voi silittää vastakarvaan ja aika kovaa..soundi oli surkea.
Onneksi laulu kuului hyvin, kitarat olivat täysin puuroa, paikka paikoin basso särki..mutta rummut tulivat hyvin..
Silti kannatti tulla...jo pelkästään Pidetään Sadetta biisin takia...soudikin oli jo kohtuullinen silloin...hitto mitä esitys se oli ..säälin Teitä kaikki, jotka jäitte siitä paitsi.
Hyvää äänimies..sovitaanhan, että tämä oli se tämän vuoden pohjat ja seuraavat keikat ovat soundiltaan, niin kuin oli On The Rocksissa...
Tiedän että osaat!
Pauli lauloi hienosti ja soitti huuliharppua parhaiten mitä olen kuullut..
Tuohon 3N:n Lauteilla DVD:hen verrattuna niin kyllä PHPT:ssä on live voimaan rutkasti enemmän..miehet oikein räjähtivät muutaman kerran..
eikä se ollut teatteria..tai tietenkin oli sananmukaisesti Perunateatteria. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Päivi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 6.1.05 14:01 Viestin aihe: Re: Porvoo Seurahovi 5.1.2005 |
|
|
Kiitos Pekka keikka-arviosta! Olisinpa päässyt paikalle.
| Pekka kirjoitti: | | Encoreksi Suudellaan ja Pidetään Sadetta..se oli illan parasta.. |
Arvasin, että biisilistaa muutetaan. Suudellaan ei mielestäni sopinut keikan avausbiisiksi ollenkaan, mutta encore-biisinä se on täydellinen. Ja keikan lopettaminen Pidetään sadetta -biisiin - niinhän sen kuuluu ollakin.
| Pekka kirjoitti: | | Tuohon 3N:n Lauteilla DVD:hen verrattuna niin kyllä PHPT:ssä on live voimaan rutkasti enemmän..miehet oikein räjähtivät muutaman kerran.. eikä se ollut teatteria..tai tietenkin oli sananmukaisesti Perunateatteria. |
Tämä on yksi niistä syistä, miksi pidän Perunateatterista enemmän kuin Kolmannesta Naisesta.
|
 |
Jake Admin

|
Lähetetty: 6.1.05 14:17 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos Pekka! Ei tunnu niin pahalta, ettei itse ollut paikalla, kun kuulee fiilikset paikanpäältä. Mukava kuulla, että biisilista on uudistunut vuoden vaihtuessa. Millaiset fiilikset bändin pojilla oli? Tarinoiko Pauli mitään mieleenpainuvaa biisien välissä? _________________ YouTube-sivuni |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pekka Hevirokkari

|
Lähetetty: 6.1.05 16:20 Viestin aihe: |
|
|
Jake
| Lainaus: | | Millaiset fiilikset bändin pojilla oli? Tarinoiko Pauli mitään mieleenpainuvaa biisien välissä? |
Bändi oli leppoisa kuin aina ja Pauli kyllä runoili muistaakseni jonkun hauskan sanaleikin Jämsästä Hankasalmeen, mutta pitkälle ehtinyt dalmatiani estää kertomasta sitä kokonaan. Pauli soitti huuliharppua niinkuin kerroin sairaan hyvin ja kävi dailogia sillä Pasin kitaran kanssa. Huono kitaran soundi vain häiritsi koko illan niinkuin kerroin aiemmin.
Pauli oli kovin puheliaalla päällä mutta ilmeisesti myös lava äänessä oli ongelmia kun Pauli näytti useampaan otteeseen peukalolla alaspäin Pasille tai sitten miksaajalle.
En tiedä olisiko volyymin tiputus auttanut asiaan?
Nyt muistan Paulin tarinoita ..hän sekoili hieman tarinassaan ennen biisiä..kertoi syyksi että oli ulkoillut Porvoossa ja häneen oli selvästi tarttunut tämä kaksi kielisyys ..niinkuin kuului, nyt en osaa enää kumpaakaan kieltä kunnolla... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pörriäinen Käyttäjä

|
Lähetetty: 7.1.05 4:07 Viestin aihe: |
|
|
Tavallista isomman ystäväporukan kanssa Porvoon keikan jakaneena ei 3vko:n keikkatauon jälkeen riemussa ollut rajaa. Arvostelukykyni siis pettää kun selvänäkin koin pari "ruumiista irtaantumishetkeä" kun tunsi kuinka hyvä olo valtasi hetkeksi koko habituksen ja pahuus todellakin loisti poissaolollaan, kaikesta huolimatta. Koen kaikki live-keikat eräänlaiseksi musiikkiterapiaksi.
Itse olin todella iloisesti yllättynyt porukan määrästä jo tullessamme klo22.45. Ravintola kun ei todellakaan ole mikään yhden kioskin kellaribaari plus ottaen huomioon edeltäneen juhlasesongin ja lipun hinnan 12€.
Ainoana reklamaationa sanon että mielestäni kesti liian kauan ennen kuin 5-vaihde pistettiin silmään eli liian hidas alkupuoli, mutta eihän mikään ole läheskään täydellistä ekalla yrittämällä. Vain kokeilemalla livetilanteessa biisit löytävät omat paikkansa setissä. Ei ollut saundit kohillaan ei, mutta On the Rocksin saundeista pidän vielä vähemmän. Tosin todella harvoin mä kokonaisvaltaisesti niihin missään keikoilla pystyn keskittymään, että en siitä paljoa tiedä, vaikka sinänsä se puoli musiikissa kyllä myös kiehtoo kovasti. Kun bändi tuppaa useimmiten nuo heikkoudet jollain kompensoimaan kuten todellakin Pekka mainitsit: Porvoossa encoret kruunasivat kaiken! Henk. koht pisteeksi kaiken hyvän päälle keikan jälkeen jatkoin Porvoon perinnettäni eli aina kun käyn Porvoossa, oli kello mitä vaan, niin vanhassa Porvoossa on käytävä kävelyllä. Vanhoista puutaloista saa aina hyvät energiat ja, erityisesti öiseen aikaan, siellä pääsee kuin taikaiskusta eroon kaikesta maallisesta. Sielu lepää ja aika pysähtyy. Toki onneksi on muitakin vanhoja puutaloalueita Raumalla, Tampereella, Oulussa, Helsingissä jne., mutta kyllä tuossa Vanhassa Porvoossa on ihan oma saundi. Kokeilkaa itse kun eksytte Runebergin asuinsijoille!
KIITOS kaverit, porvoolaiset, bändi, teknikot, tekniikkatar ja paitamyyjättäret =D> Keikkavuosi ei olisi voinut paljon paremmin alkaa, kun ei oteta huomioon ystäväämme Tsunamia. _________________ vaikean hyväksymisestä syntyy elämisen helppous |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
nukkavieru Käyttäjä

|
Lähetetty: 7.1.05 5:25 Viestin aihe: |
|
|
Allekirjoittaneenkin keikkavuosi lähti käyntiin PHPT:n Porvoon keikalla. Hienosti lähtikin. Edellinen tuli koettua Liverpoolin hämyisessä miljöössä, Mansesterissa. Silloisesta keikasta jäi erinäisten syiden takia enemmän tai vähemmän karvaisen lemmikin ulosteen maku suuhun.
Porvoon Seurahuoneella oli sen sijaan tunnelma katossa. Nukkavierun paatuneet (lue:vaikkuiset ) korvat eivät antaneet säröisen soundin haitata. Päinvastoin. PHPT:n pojat olivat selvästi saaneet joulu- ja uuden vuoden pyhinä akkunsa ladattua, siksi railakasta ja energistä partojen meno Loppaisiltana oli. Mielestäni paras keikka pitkään aikaan. 8)
Kaikki rakkaudesta -albumin biiseistä kuultiin yhdeksän zipaletta. Jätkä taksissa oli tällä kertaa (onneksi) jätetty taksitolpalle. Ehdin jo huokaista, että Suudellaankin olisi pistetty naftaliiniin vaan mitä vielä - kuultiinhan se sitten lopulta encorena yhdessä Pidetään sadetta kera.
Vanhoista klassikoista Vieraslista oli palannut ohjelmistoon. Muita ikivihreitä edusti Huhtikuu sekä Porvoon keikan tavoista poiketen aloittanut Pahuus loistaa poissaolollaan.
Ulkopaikkakuntalaisena panin merkille, että porvoolaisessa keikkayleisössä oli tavallista enemmän keski-ikäisiä tai tuota virstanpylvästä lähestyviä humalahakuisia, kauniimman sukupuolen edustajia. Toki paikalle oli hakeutunut kiitettävästi myös pieniä, sieviä urhoja . Osan motiivit tuskin pelkästään musiikillisen annin parissa. Keikasta sai nauttia kohtalaisen mukavasti - nukkavierun liikavarpaatkin ovat varmasti tuotapikaa taas kunnossa. Ainakin seuraavaan keikkaan mennessä..
Anyway, lisää samanlaisia keikkoja, kiitos.
Tässä vielä kuriositeetin vuoksi biisilista:
Pahuus loistaa poissaolollaan - Yksinkertaista - Mä en tiennyt ikävästä mitään - Huhtikuu - Yöjuna - Tervetuloa - Veljeni John - Hopealuoti - On kuin ois syksy - Sano mulle jotakin - Joki - Hurahtaa - Vieraslista - Kiitti hei - Rakkaus on. Encorena Suudellaan - Pidetään sadetta. _________________ Lisää limsaa mun paukkuun, kun mun puhe alkaa sammaltaa.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pekka Hevirokkari

|
Lähetetty: 8.1.05 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Pörriäinen
| Lainaus: | | Ei ollut saundit kohillaan ei, mutta On the Rocksin saundeista pidän vielä vähemmän. Tosin todella harvoin mä kokonaisvaltaisesti niihin missään keikoilla pystyn keskittymään, että en siitä paljoa tiedä, vaikka sinänsä se puoli musiikissa kyllä myös kiehtoo kovasti. |
Minusta taasen On the Rocksissa kaikki oli kohdallaan.
Kuuntelin sillä tasanteella baarin vieressä, ainakin siihen kohtaan soi hyvin.
Kuulin kaikki Laineen kitaran vivahteet mitä hän loi, vaikka seisoin melkein Pasin kohdalla. Ennen kaikkea bändin soitto volyymi ei ollut liian kovalla, mikä minua myös vaivasi Porvoossa.
Hauskaa miten sitä kokee soundin eritavalla.
Äänimiestä minusta voisi pitää yhtenä solistina, hän joko saa bändin säkenöimään tai upotettua.
Raahasin 17v nuorukaiseni mukaan, hän kommentoi Paulin laulua hienoksi virheettömäksi ja kuinka sanoista sai selvän ja varsinkin kun revitti ääntään, piti siitä..basistin ja rumpalin yhteensoittoa hienoksi ja huonosta soundista huolimatta kitaristien yhteen soittoa kehuttiin..hänet myös räjäytti Pidetään sadetta biisi...sitä ollaan pari päivää hyräilty...no helppoa kun katsoo ikkunasta...pidetään sadetta..
Sanoi että biisihän oli välillä ihan progea..
Tietenkin tuli myös pikkuisen kritiikkiä.... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Päivi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 10.1.05 1:30 Viestin aihe: |
|
|
| nukkavieru kirjoitti: | Tässä vielä kuriositeetin vuoksi biisilista:
Pahuus loistaa poissaolollaan - Yksinkertaista - Mä en tiennyt ikävästä mitään - Huhtikuu - Yöjuna - Tervetuloa - Veljeni John - Hopealuoti - On kuin ois syksy - Sano mulle jotakin - Joki - Hurahtaa - Vieraslista - Kiitti hei - Rakkaus on. Encorena Suudellaan - Pidetään sadetta. |
Mielenkiintoinen biisilista. Aikookohan bändi tehdä muitakin keikkoja tällä setillä? Aloitusbiisinä ollutta en ole koskaan kuullut keikalla, enkä Huhtikuutakaan kuin ehkä kerran. Vieraslistan muistan kuulleeni jollain syksyn keikoista.
Sehän on selvä, että biisilistan on muututtava, mutta miksi Perso elämälle on jätetty pois?
Haluaisin joskus kuulla keikalla peräkkäin Suudellaan ja Jätkä taksissa, minusta ne kuuluvat yhteen. Jos toinen on soittolistassa, toisenkin olisi hyvä olla.
Voihan olla, että Aasian katastrofi vaikutti Porvoon biisilistaan. Ehkä Perso elämälle oli liian iloinen esitettäväksi silloin, mutta palaa myöhemmin keikkasettiin.
|
 |
nukkavieru Käyttäjä

|
Lähetetty: 12.1.05 6:17 Viestin aihe: |
|
|
Aivan varmasti Tapaninpäivän murheelliset tapahtumat Kaakkois Aasiassa olivat tuolloinkin jokaisella tuoreessa mielessä.
Perso elämälle -biisin esittämättä jättämisen syy on toki vain spekulaatiota, johon arvatenkaan absoluuttista totuutta saataisiin muutakuin Paulilta itseltään. En allekirjoita tuota iloisuus -teoriaa syyksi. Yhtälailla samasta syystä esim. Yksinkertaista -biisi olisi joutanut tuolloin boikottiin. Eiköhän kyse ollut vain ja ainoastaan vaihtelusta.
Itsekään en ole aikaisemmin Pahuus loistaa poissaolollaan -biisiä keikoilla kuullut. Pahakseni en laittaisi, vaikka se soisi jatkossakin.
Jotenkin sellainen kutina on, ettei Huhtikuu vanhene kovinkaan kauaa PHPT:n setissä. Jää nähtäväksi onko Jätkä taksissa pitempäänkin telakalla. Kolpakollisesta voisin lyödä vetoa, että seuraavaksi Kaikki rakkaudesta -albumin biiseistä mestauslavalle joutuu Tervetuloa. Älkää kysykö miksi..
Livenä mainiosti toimivista biiseistä ainakin Moottorisaha & 100A voisi palata ohjelmistoon. Kaipailisin myös akustista osuutta mukaan ainakin joillekin keikoille. Toissa vuonna esim. Levillä Ullakolla kuulosti livenä lievästi sanottuna hemmetin hyvältä Pasin jammaillessa jakkaralla säestäen Paulin miehistä ääntä. Kenties PHPT voisi vetää joskus pelkästään akustisen keikan? 8) _________________ Lisää limsaa mun paukkuun, kun mun puhe alkaa sammaltaa.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|